23948sdkhjf

Illum bliver for dyr for mange danskere

Illums fokuserer på high-end-markedet.
Eksklusive, internationale brands fylder efterhånden mere og mere på Strøget i København og ikke mindst i Illum, skriver Business.dk.

Men der er ikke danske kunder nok til de dyre varer, mener Bruno Christensen, konsulent i Retail Institute Scandinavia.

- Traditionelle varer kommer flere steder til kort på grund af luksusmærkernes dominans. Der er ingen tvivl om, at luksusmærkerne er med til at tilføre Københavns centrum et internationalt format på detailhandelssiden, men når jeg kigger på de forskellige, flotte luksusvarer, der kommer til byen, er det relevant at stille spørgsmålet: ”Hvordan agerer den danske forbruger på de mærker og de her priser?” Så vidt jeg kan vurdere, er det ikke den almindelige dansker, der primært går ind og køber luksusmærkerne, siger han til avisen.

Ændringen ramme de forretningsdrivende i Illum, der har færre kunder.

Topchef i Illum Jeanette Aaen siger til Berlingske, at ombygningsperioden »naturligvis har påvirket stormagasinets kundetrafik«. Hun mener dog, at stormagasinet er på vej tilbage.

Originalartikel: http://www.business.dk/detailhandel/illu...
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.121